helemaal op - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van Roy Habets - WaarBenJij.nu helemaal op - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van Roy Habets - WaarBenJij.nu

helemaal op

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

27 September 2008 | Verenigde Staten, Mesa

er zit weer een week op. deze week hebben we iedere dag gevlogen. de eerste drie dagen moesten we om kwart over 6 vliegen dus konden we mooi om drie uur 's nachts opstaan want vodor iedere vlucht moet je natuurlijk ook nog voorbereidingen treffen. de laatste twee vluchten vonden in de middag. dat betekent dus veel turbulentie.

de eerste twee vluchten van deze week gingen geweldig.de laatste drie vluchten gingen volgens mijn gevoel niet super maar de instructeur vond het nog allemaal goed gaan.

gister had ik mijn D07 vlucht. die vlucht houd in dat je alleen maar rondjes om het vliegvel blijft vliegen en alleen maar landingen en take offs maakt. oftewel touch and go's. dit houdt in dat je het vliegtuig aan de grond zet en meteen weer vol gas geeft om weer op te stijgen. deze vlucht wa behoorlijk turbulent. dus ik vond het behoorlijk moeilijk om het vliegtuig goed voor de baan te krijgen. en ik moest voor de eerste keer op runway 22 landen terwijl ik normaal op runway 4 mag landen. en op runway 22 heb je een 4 graden glijpad. terwijl je normaal binnenkomt met een 3 graden glijpad. dus dit was behoorlijk wennen. maar de laatste landingen van de vlucht ging dit beter. en ik begin het roer steeds beter onder controlle te krijgen. het roer bedien je met je voeten en hiermee kan je het vliegtuig om de vertical as bewegen. dit roer moet je samen bewegen met je ailerons. dit zijn de kleppen op de vleugels om bochten aan de rollen. en om deze samen te krijgen is nogal moeilijk en zeker als je op de landingsbaan komt aan gevlogen en er een flinke wind staat en behoorlijk turbelent is. de instructeur zei dat ik een behoorlijk moeilijke vlucht had en het er goed vanaf had gebracht.
ik al een plaatje onderaan de tekst plaatsen hoe een traffic pattern(rondje om het vliegveld) eruit ziet.

aan het eind van deze week waren wij dus helemaal op. dus dit weekend gaan we lkkr veel goddelijke zwembad uren er bij schrijven.

  • 27 September 2008 - 16:47

    Maud:

    Heey Roy!
    Dat klinkt allemaal goed! Je hebt veel gevlogen zo te lezen.. Sjiek zeg! :D
    Wat een belevenissen allemaal, met die turbulentie en de andere runway om op te landen en zo...!
    Het klink allemaal spannend in elk geval :)
    Ik wens je nog heel veel plezier en succes, ook namens mijn ouders!
    Groetjes, Maud (Schaepkens)

  • 27 September 2008 - 22:05

    Jou Meisje:

    lieverd..
    wat leuk allemaal.. eindelijk heb je heel veel kunnen vliegen.. alleen moest je een paar keer wel heel vroeg opstaan..
    maar wel mooi dat je nu ook andere dingen hebt mogen doen.. ik ben echt SUPER trots op jou!!!

    dikke kus..
    hou echt veel van jou!!
    mis je echt erg..
    JOU MEISJE

  • 28 September 2008 - 06:49

    Angelique:

    hoi roy

    wat een drukke week het hoort zich wel allemaal spannend aan wij vinden het ook heel leuk voor jou dat je het toch maar doet. wij wensen jou nog heel veel goddelijke zwemuurtje.

    groetjes van de ringetjes vanuit ons redelijke kikkerlandje

  • 28 September 2008 - 16:04

    Rick:

    hey roy zo te lezen heb je een zware week gehad ik hoop voor je dat de komende weeken ook zo'n spanende belevenissen gaat krijgen :D
    groetjes rick,waut en angelique

  • 28 September 2008 - 16:48

    Mam +pap:

    tjonge tjonge wat n spannende week heb je weer gehad. je gaat van t eene hoogtepunt naar t andere. Voor ons is t allemaal n beetje moeilijk te volgen maar t komt duidelijk over wat je allemaal mee maakt. Geniet van de rust dit weekend je hebt t verdient na zo'n inspanning. Het komt allemaal in orde nog ff oefenen en je kunt solo gaan super toch!!!!!!!!!!

  • 01 Oktober 2008 - 17:03

    Ans & Mac:

    Hoi Roy,
    Vandaag heb je er al een maand opzitten, maar eindelijk met de hulp van Kayleigh, is het dan ervan gekomen je een berichtje te sturen.
    Wij hebben je berichten allemaal gelezen en wij vinden het super wat je allemaal doet.
    Hier in Kerkrade maken wij niet zoveel mee, alleen is het in de pauze op de zaterdag erg stil zonder jou. :P
    Wij wensen je nog veel succes met je verdere vlieguren en veel plezier met je medepiloten. Als ik weer hulp krijg van Kayleigh (want ik kan dit nog steeds niet zonder hulp) dan laat ik weer een berichtje voor je achter.

    Veel groetjes van Mac, Ans, Kayleigh en Ramon.

    tot het volgende bericht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Mesa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2009

hier zijn we dan weer!!!!

26 November 2008

samenvatting laatste anderhalve week

08 November 2008

SOLOFILM!!!!!!!!!!!!!

22 Oktober 2008

Viva Las Vegas

09 Oktober 2008

SOLO? JAZEKER!!!!
Roy

Actief sinds 26 Aug. 2008
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 13302

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: