weer een weekje verder - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van Roy Habets - WaarBenJij.nu weer een weekje verder - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van Roy Habets - WaarBenJij.nu

weer een weekje verder

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

14 September 2008 | Verenigde Staten, Mesa

we zijn alweer een weekje verder. in deze week heb ik niet al te veel uit gevoerd. op maandag en dinsdag hebben wij nog grondschool gehad. dit was natuurlijk net zoals alle andere grondschool dagen best saai. maar wat doe je eraan. je moet dit doorlopen om te mogen gaan vliegen. wij zijn op disndag dan maar meteen gaan navragen wanneer wij stonden gepland om te gaan vliegen. wij kregen te horen dat wij meteen op vrijdag konden beginnen. algauw werd dit veranderd in komende maandag. en niet veel later werd dit alweer veranderd in volgende week vrijdag. dit vonden wijnatuurlijk behoorlijk k*t. dus dan ga je maar een road trip plannen voor in het weekend.
we konden naar verschillende plaatsen gaan zoals Las Vegas, San Diego, Los Angeles of de Grand Canyon. we hadden besloten om naar san diego te gaan want dit was wel een eind rijden. en omdat we anderhalve week vrij hadden kwam dit wel goed uit.op de donderdag de dag voordat we zouden vertrekken kregen we een mailtje van onze trainingsmanager. we hadden op vrijdag een walk around inspectie.dit is een inspectie die je voor iedere vlucht moet uit voeren. dus onze road trip zou dus met een dag worden uitgestelt. eenmaal op vrijdag op zitten te wachten totdat we de inspectie hadden kregen we te horen dat deze neit door ging en naar zaterdag werd verplaatst. hiervan ging ons bloed toch langzamerhand te koken. dus tijd om actie te onder nemen. we zijn om duidelijkheid gaan vragen bij onze trainingsmanager. we kregen bij hem te horen dat 10 man van onze groep op maandag beginnen te vliegen en de andere 5 man op dinsdag. dit nieuws maakte natuurlijk weer alles goed. we hebben meteen al onze spullen gekregen voor te gaan vliegen zoals een koptelefoon, kneeboard, navigatie kaarten etc.dus dat wordt dit weekend nog ffkes leren. vooral de checklisten moet je goed uit je hoofd leren.
vandaag ga ik nog even chairflyen. dan ga je in het vliegtuig zitten en dan ga je checklisten oefenen. zodat je precies weet waar alle knoppen en hendels zitten.
ik en men crewmaatje jasper staan gepland om maandag om 1 uur te gaan vliegen. ik sta als eerste op en dna jasper. ieder vliegt een uurtje. dus hier hebben we natuurlijk hardstikke veel zin in. nu dus nog even afwachten of we ook echt mogen gaan vliegen want je weet het natuurlijk maar nooit.

• 14 September 2008 - 17:54

Guy:

Foto's foto's foto's! :P
    have a good flight ;)

• 14 September 2008 - 18:03

Angelique:

hey roy

dat was natuurlijk balen kan ik me heel goed voorstellen nou lijken de vooruitzichten wel goed hopelijk gaat nu wel alles door nou heel veel plezier en kijk goed uit

groetjes waut angelique en rick

• 14 September 2008 - 21:06

Sjef:

He Royke! Dat klinkt allemaal goed, op de onduidelijke zooi na :P.. Veel plezier, en laat snel weer wat horen ;)!

• 15 September 2008 - 08:14

Mam:

ja,ja eindelijk gaat het dan gebeuren, datgeene waar je al zo lang naar uit kijkt. n dagje meer of minder zal de pret niet meer drukken. Geweldig roy en geniet van dit moment als jij de eerste keer zelf achter die t stuurtje of knuppel mag zitten. super wij zijn trots op je

• 16 September 2008 - 10:44

Je Nicht!:

Heeej lief neefje!

is de vlucht doorgegaan? en zo ja.. hoe is het gegaan? willen we natuurljk allemaal thuis weten :D

zet je trouwens nog meer foto's op je site?

Liefs en kusje!
    van je oom, tante, neef en nichtje ;)