Viva Las Vegas - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van Roy Habets - WaarBenJij.nu Viva Las Vegas - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van Roy Habets - WaarBenJij.nu

Viva Las Vegas

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

22 Oktober 2008 | Verenigde Staten, Mesa

jazeker, na weer bijna twee weken niks meer te hebben geschreven, komt dan nu de klapper van de week.
wij zijn naar vegas gegaan! het is in totaal vanaf ons nederige stulpje een kleine 6 uur met de auto rijden. en nee, geen snelweg. woestijn. alleen maar woestijn. een beetje afwisseling is zeker wel eens leuk. hier heb je in ieder geval geen last van files. onderweg zijn wij ook nog langs de hoover dam gekomen. dit was natuurlijk een plaspauze waard. als je niet weet wat de hoover dam is. zie de link naar de foto's. als ej wel weet wat de hoover dam is. zie ook de link naar de foto's. deze zijn echt geweldig. in ieder geval. na een kleine plaspauze te hebben gemaakt bij de hoover dam van drie kwartier vervolgde we onze reis naar vegas. dit was vanaf de dam nog een uurtje rijden.
de laatste 20 km naar vegas zijn echt super mooi. je rijdt over een berg pas heen en als je aan de andere kant komt, ligt er opeens: VEGAS. de grootte van de stad valt eigenlijk wel mee. vegas bestaat eigenlijk alleen maar uit THE STRIP en meer niet. maar op de strip kan je wel heel veel beleven. eenmaal aangekomen in vegas begon onze zoektocht naar ons hotel. we sliepen in planet hollywood. dit hotel lag ook op the strip tegen over the bellagio. dit was dus niet moeilijk te vinden.

eenmaal ingecheckt enwel kregen wij te horend dat stomp deze maand optredens gaf in ons hotel. en wij hadden zeker al van stomp gehoord en hier gingen wij dan natuurlijk vanzelf sprekend naar toe. dit was in 1 woord te beschrijven: GEWELDIG!!!fenomenaal. het was echt super vet. als je de kans hebt om er naar toe te gaan. doe het!!! als je neit weet wat stomp is. zoek het op op youtube.

na de show gingen wij de strip verkennen. we zijn zowat ieder hotel en casino in gelopen en maximaal foto's van gemaakt. hier is alles over the top. er is zelfs een shopping mall in de stijl van venetie. met een eigen gracht met gondels en gondeliers. en raad eens. ze konden ook nog zingen!!:P
na alles te zijn af gelopen waren we om 2 uur snachts weer naar ons hotel gegaan om te gaan slapen.
ik heb nog nooit zo goed geslapen in een hotel. heerlijk.

de volgende ochtend hadden wij weer een druk programma. namelijk: uitslapen en stratosphere toren.

in die toren kan je over heel de strip uitkijken. op deze toren staan ook drie attractie's. en die moesten natuurlijk uitgeprobeerd worden. in de eerste attractie werd je in een achtbaan kar over de rand gereden vn de toren en het lijkt dan ent alsof je van de toren af rijdt en op het laatste moment houdt hij je dan toch tegen. dit was zeker spannend. de andere attractie was een soort carousel die wat uit de toren schuift. en dan hang je dus gewoon naast de toren en dsan gaat dat ding behoorlijk hard rond draaien. klink niet spannend. maar dat was het zeker wel. en de laatste was een toren op de toren:P hier werd je afgeschote de lucht in. dus vanf hier had je een nog beter uitzicht op vegas. voor hoelang dat dan ook duurde want je viel direct weer naar benede.

dit was ons laatste avontuurtje in vegas want we moesten weer naar huis want de volgende dag stonden er weer vluchten op het rooster en werd er weer maximaal gevlogen.

tot het volgende avontuur!!!!
foto's: http://picasaweb.google.com/royhabets89/LasVegas#

• 23 Oktober 2008 - 06:13

Piet Krommenhoek:

Als inwoner van 20 jaren in Las Vegas wil ik een paar opmerkingen maken.
    Roy, een goed bericht voor zo'n kort bezoek! Behalve natuurlijk Hoover Dam is alles nieuw
    gebouwd in de laatste 10 jaren. Planet Hollywood
    heette vroeger Alladin en
    is omgebouwd. De meeste nieuwe hotels staan op de plaats waar vroeger
    oudere hotels stonden die
    eenvoudig gedemoleerd werden. Dat demoleren met dynamiet is een show op zichzelf maar op den duur wordt het vervelend.
    Het veroorzaakt zoveel stof en de nieuwe construktie houd nooit op. En dat midden in de stad! Daar moet je wel gewend aan raken. Nog een ding Roy, waarschijn-lijk heb je je wel bezon-nen na te hebben gezegd dat de Strip heel Las Vegas is. De rest bestaat eigenlijk uit woongebieden waar niet veel te beleven is. Voor de inwoners is de strip te duur en hebben de "locals" dus hun eigen vertier. De stra-tosfeer toren is ook tamelijk nieuw in mijn boek. Maar toen ik mijn klein-zoons daarheen mee
    nam hebben ze alleen de laatste "ride" die je
    noenmde meegemaakt. Ze zijn intussen zelf ouders geworden. Dus ben ik overgrootvader geworden. Dank je wel om mij dit te laten schrij-ven. Als ik je ooit meer inlichtingen kan verschaffen, bel maar even (702)369-5443.
    Nog veel geluk met je verdere ondernemingen.

Pieter J. Krommenoek
    (Pieter35@aol.com)

• 23 Oktober 2008 - 08:10

Je Moeder:

he he eindelijk weer n spannend verhaal uit amerika. Ik had er best wel bij willen zijn, maar ja we kunnen niet alles hebben wat we willen. Zo te horen had je een super leuke tijd in Vegas zoiets moet je gewoon mee gemaakt hebben, geweldig. Na deze ontspanning en wat frisse wind door je haaren( nou ja wat er van over is!!!!!!)staat je neus weer de goede kant op en kun je weer volop vlieguren maken tot aan t volgende avontuur Mama

• 23 Oktober 2008 - 09:00

Maud:

Hey Roy,
    Wat super dat je in Vegas bent geweest :D Ik ben er een dik jaar geleden ook geweest en ik kan me dus goed voorstellen hoe je je moet hebben gevoeld ;) Super daar hè!!
    Veel plezier nog in de U.S.A.!
    Groetjes, Maud Schaepkens

• 23 Oktober 2008 - 14:26

Angelique:

hoi roy

zo te lezen heb je het heerlijk naar de zin gehad geniet er ook maar van want voor je het weet ben je zo weer thuis. ben blij dat we weer wat van je gehoord hebben had al va je moeder gehoord dat je het ontzettend druk hebt gehad met vliegen.nou roy ik hoop gauw weer wat van je avonturen te lezen.

groetjes de ringetjes

• 26 Oktober 2008 - 10:51

Gertie & Jeu:

Hallo Roy,

• 26 Oktober 2008 - 11:13

Gertie & Jeu:

Hallo Roy
    Je hebt hard moeten werken aan de opleiding dan heb je een paar dagen vakantie wel verdiend.De foto's heb ik met Gertie bekeken dat zag er geweldig uit vooral die attractie boven in lucht. Na een paar leuke dagen je weer storten op de opleiding.Roy je moet het fototoestel waar je mee fotografeert op de juiste datum instellen die geeft het jaartal 2003 aan.
    De beste groeten van,
    Gertie & Jeu

• 30 Oktober 2008 - 18:27

Sjef:

Hee Roy!

Leuk om weer eens wat te lezen. Awesome, in jullie eigen autootje naar Vegas tuffen, lekker doen wat je zelf wilt. Sounds like heaven :D. Grappig om die Stratosphere ook weer eens te zien. In dat hotel ben ik geweest toen ik in Vegas was,ondertussen helaas alweer meer dan een jaar terug. Alleen durfde ik toch echt niet de attracties in :D!! Hoe is t trouwens met je vissen, hehe ;). Laat snel weer wat horen.

• 31 Oktober 2008 - 21:00

Rick:

Hey roy zo te lezen heb je het leuk gehad maar ik denk dat dat ook wel zo blijft. je hebt mooie foto's en ook leuke filmpjes vooral van het schieten lijk me wel kiks en die toren lijkt me ook wel vet en vlieg ze en hoop dat er nog veel verhalen er op komen :) en ik denk dat je niet kan wachten op het volgende avontuur :D
    het volgende avontuur moet ook leuk zijn zet al je verhalen maar zo snel mogelijk er op
    De groetjes uit nederland : Rick :D:D:D