samenvatting laatste anderhalve week - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van Roy Habets - WaarBenJij.nu samenvatting laatste anderhalve week - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van Roy Habets - WaarBenJij.nu

samenvatting laatste anderhalve week

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

26 November 2008 | Verenigde Staten, Mesa

ja hoor, ik laat weer wat van me horen, het is weer een hele tijd geleden dat ik weer wat van me liet horen. dus bij deze een korte samenvatting wat er allemaal is gebeurd.

een week geleden heb ik mijn laatste twee solo vluchten gehad. deze waren allebei navigatie vluchten. waarvan de laatste een 4 uurs navigatie vlucht was. in deze vlucht heb ik 700 km afgelegd en ben ik naar lake havasu gevlogen. op dit kleine vliegveldje is sinds een maand een hyper modern pilot's crew center geopend. op dit crewcenter heb ik mijn vliegtuig bijgetankt en een half uurtje gechilled. ik kon onbeperkt drinken en eten. er was een bioscoop en een sleeping area waar je dus, de naam zegt het al, kon slapen. het was echt continu genieten. dus dit was mijn laatste solo vlucht. sinds nu heb ik alleen nog maar dual vluchten. dit houd in met instructeur.

dit weekend hebben sven, eelco en ik superstition mountain beklommen. het uitzicht vanf de top is echt adembenemend. de omgeving hier lijkt wel alsof je in een western film zit.
ik zou zeggen, bekijk de foto's. deze spreken voor zich.

http://picasaweb.google.com/royhabets89/SuperstitionMountain#

maandag had ik mijn d38. dit is de laatste vlucht op de piper archer. hierna stap je over op de piper arrow. het verschil tussen deze twee types is:
1: 200 pk(20 pk meer)
2: intrekbaar landingsgestel
3: verstelbare propellor

oftewel deze kist gaat een stuk harder.
mijn eerste vlucht op de piper arrow heb ik gister(dinsdag) gehad. dit was volop genieten. de workload ligt een stuk hoger dus je hebt veel meer te doen. het grootste verschil waar je dus aan meot wennen is als je gaat landen. hier kom je met een veel grotere snelheid aan. ik ben gewend om met 65 knopen(120 km/h) te landen. maar nu land ik met 75 knopen(140 km/h) dus dit is 20 km/h sneller. maar dit is wel kicken om met zo'n snelheid te landen. er ziojn verschillende soort landingen. de leukste is een flapless landing. bij deze landing kom je zonder flaps binnen. de flaps zorgen ervoor dagt je langzamer kan vliegen en toch nog in de lucht blijft. dus als je zonder flaps binnenkomt. kom je nog sneller binnen, namelijk emt 85 knopen(160 km/h) en als je dan op een baan van 1 km lengte moet landen dan schiet deze behoorlijk snel onder je door. om dit met 1 woord te beschrijven. KICKEN!!!!!!!!!!!!!!!

nog 6 vluchten en dan heb ik mijn eind check van vfr. als ik deze haal dan heb ik mijn private pilot license binnen. hierna moet ik nog 29 vluchten ifr vliegen. dit houd in dat je op instrumenten moet vliegen zonder zicht natuurlijk. en als ik dat goed afluit dan is het weer tijd om naar huis te gaan. kortom nog een kleine 2 tot 2.5 maanden

  • 26 November 2008 - 18:20

    JOU Meisje:

    SCHATJEEE

    ik ben echt heel trots op jou.. dat je dit allemaal doet..
    je bent al bijna 3 maanden weg!! en nu moet je er ng ongeveer 2 tot 2.5 en dan zie ik je gelukkig weer..
    maar nog even doorzetten schatjee..

    dikke kus.
    hou super veel van jou
    jou prinsesje

  • 26 November 2008 - 18:57

    Angelique:

    Hoi Roy

    Gelukkig horen we weer wat van jou.GElukkig gaat alles goed en volgens plan bij jou.De foto's zien er prachtig uit echt een geweldige ervaring nou roy nog 2 tot 2.5 maand en dan ben je weer lekker thuis maar in de tussen tijd wensen wij jou nog veel plezier en vlieguren. En laat gauw weer wat horen

    groetjes de ringetjes

  • 27 November 2008 - 15:27

    Je Moeder En Zusje:

    nou nou wat geweldig voor je, je bent goed op weg naar de eindstreep. nog ff vol houden en wat natuurlijk heel belangrijk is is dat je de eind check goed afsluit. die fotos zijn geweldig maar wij zouden het toch fijner vinden als je weer bij ons zou zijn groetjes mama en maudje

  • 28 November 2008 - 16:05

    Ans, Mac & Kayleigh:

    Hallo Roy,

    Eindelijk nog eens een berichtje van ons. Sorry dat we een tijdje niets van ons hebben laten horen. Maar we zijn druk bezig geweest met het opknappen van het huisje.

    We hebben de berichtjes gelezen en de filmpjes bekeken! Nou, geweldig! Hoe jij met die machines de lucht ingaat. Aan de filmpjes te zien heb jij wel een lekkerder temperatuur, want hier is het maar vies koud.
    Geniet daar nog maar die twee maanden van.

    Verder willen we je veel succes wensen, met je volgende vluchten en de rest van de studie!

    Heel veel groetjes & tot gauw.

    Mac, Ans, Kayleigh & Ramon.

  • 15 December 2008 - 15:19

    Rick:

    Hey roy
    zo te lezen gaat het goed met jou en leuke coole dingen gedaan houden zo dan maar
    Ik ben heel trots op jou
    en alvast proficiat met je verjaardag :-)
    :):P

  • 20 December 2008 - 08:49

    Je Moeder:

    hieper de piep roy is 19 lentes jong, en dan al zijn eerste vlieg licencie in de pocket, SUPER SUPER EN NOG EENS SUPER.PRETTIGE VERJAARDAG

  • 20 December 2008 - 12:51

    Angelique:

    Hey Roy
    Waut Rick en ik wensen jou een hele fijne verjaardag 19 jaar en dan al zoveel bereikt geweldig jongen.nou maak er een hele leuke dag van en hopelijk horen we weer gauw van jou.

    groetjes van de ringetjes

  • 20 December 2008 - 21:57

    Annemiek:

    He Roy,

    Volgens Nederlandse tijd ben je nog steeds jarig en ben ik nog op tijd om je te feliciteren :) Als ik het goed is je verjaardag in de States alweer voor bij en ben ik dus te laat
    en moet ik me dus schamen; :( Sorry
    Om het goed te maken sta ik nu te singen tegen een beeldscherm Lang zal die leven 3x in de gloria 2x hieper de piep hoera 3x.

    Roy je doet het super nog ff volhouden.

  • 01 Januari 2009 - 20:29

    Angelique:

    Hoi Roy

    Wij wensen jou een heel gelukkig en gezond 2009 en alles wat jij je wenst.
    Ik hoop gauw weer wat van je te horen.

    groetjes angelique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Mesa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2009

hier zijn we dan weer!!!!

26 November 2008

samenvatting laatste anderhalve week

08 November 2008

SOLOFILM!!!!!!!!!!!!!

22 Oktober 2008

Viva Las Vegas

09 Oktober 2008

SOLO? JAZEKER!!!!
Roy

Actief sinds 26 Aug. 2008
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 13301

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: